Profesor UKSW w Instytucie Nauk Prawnych na Wydziale Filozofii Chrześcijańskiej.
Członek Redakcji czasopisma Studia Ecologiae et Bioethicae.
E-mail: a.federczyk@uksw.edu.pl
Adres: ul. Wóycickiego 1/3, 01-938 Warszawa, bud. 17, p. 1740
Dorobek naukowy/profile naukowe
Sylwetka naukowa
Habilitacja: 2021, Ocena oddziaływania na środowisko. Węzłowe zagadnienia prawnomiędzynarodowe, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Doktorat: 2009, Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego – instrumentarium prawne wyboru projektów (studium administracyjnoprawne), Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Magisterium: 2003, Tutela cautelare w postępowaniu sądowoadministracyjnym w prawie włoskim, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Na doświadczenie zawodowe składa się wieloletnia praca na stanowisku naukowo-dydaktycznym na UKSW oraz w centralnych urzędach zajmujących się ochroną środowiska jako radca prawny, wdrażaniem funduszy unijnych, a także w Trybunale Konstytucyjnym.
Zainteresowania naukowe obejmują prawo publiczne, w tym prawo ochrony środowiska w wymiarze krajowym oraz międzynarodowym, prawo zmian klimatu, oceny oddziaływania na środowisko.
Autorka licznych publikacji naukowych, komentarzy, w tym przygotowanych w ramach wykonywanych grantów naukowych, oraz opinii prawnych.
Członek Warszawskiego Seminarium Aksjologii Administracji.
Wybrane projekty, ekspertyzy, certyfikaty
2023 – stypendium Ludovika Fellowship Programme organizowanym przez Ludovika University of Public Service, Budapesz, Węgry, rola: wykonawca projektu.
2022 – udział w projekcie badawczym: The Reform of Administrative Judiciary w ramach Polsko-Węgierskiej Platformy Badawczej 2022, rola: wykonawca projektu.
2019 – uczestnictwo w zespole badawczym realizującym międzynarodowy projekt „Prawo, gospodarka i technologia na rzecz zapobiegania przestępczości” współfinansowany ze środków Funduszu Sprawiedliwości. Program realizowany był z udziałem ekspertów z Harvard Business School, SRI International (Stanford Research Institute), MIT (Massachusetts Institute of Technology), China Europe International Business School oraz IESE Business School; udział polegał na konsultacjach naukowych czterech przygotowanych w ramach projektu raportów.