Przejdź do treści
Centrum Ekologii i Ekofilozofii UKSW

Centrum Ekologii i Ekofilozofii poprzednio Instytut Ekologii i Bioetyki (IEiB) powstało na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego (UKSW) w 2002 roku w wyniku przekształcenia w roku 1984/85 na WFCh ATK specjalności „Ekologia Człowieka i Bioetyka”.

CENTRUM EKOLOGII I EKOFILOZOFII
Grill Dyrektorski w CEiE

Tradycją naszego Centrum Ekologii i Ekofilozofii jest wspólne spotkanie na „Grill Dyrektorski”. Tym razem nasze wspólne biesiadowanie odbyło się 14 czerwca 2024 roku w parku na Młocinach.

Jak zawsze dopisała frekwencja, dobre nastroje, znakomite jedzenie no i świetna pogoda.

Prof. dr hab. Jacek Tomczyk

Obraz uzyskany dzięki pomocy generatywnej SI powstały z opisu tekstowego w aplikacji Adobe Firefly. Realizacja autor postu.
Zdjęcie wykonała Liwia Zemla które lekko skadrował w Photoshop autor postu.
data 17 czerwiec 2024
Wyjazdowa sesja Redakcji „Studia Ecologiae et Bioethicae”!

Tegoroczne wyjazdowe posiedzenie redakcji czasopisma „Studia Ecologiae et Bioethicae” miało miejsce w dniach 2-3 czerwca w Łebie. W spotkaniu uczestniczyli pracownicy CEiE wchodzący w skład redakcji: ks. dr hab. Ryszard Sadowski, dr hab. Krassimira Ilieva-Makulec, dr hab. Agata Kosieradzka-Federczyk oraz ks. dr Jacek Meller. W trakcie roboczego posiedzenia redakcji podsumowaliśmy pracę redakcyjną w bieżącym roku akademickim, ponadto omówiliśmy aktualne wyzwania, przed jakimi staje nasze czasopismo oraz przedyskutowaliśmy plany i zadania na rok przyszły.

Nie zabrakło też zwiedzania przyrodniczych walorów Łeby i jej okolic, m.in. rezerwatu przyrody Mierzeja Sarbska, Muzeum Motyli i Muzeum Bursztynu. Wielu wrażeń dostarczyła nam wycieczka do Słowińskiego Parku Narodowego (SPN). Będąc w krainie piasku, wody i wiatru, nie mogliśmy sobie odmówić spaceru (niektórzy z nas na bosaka!) zarówno po dzikiej plaży, jak i wśród wydm. Udało nam się również wspiąć na taras widokowy Latarni Morskiej w Czołpinie, skąd podziwialiśmy niezwykłą panoramę rozległej okolicy.

Dzięki uprzejmości dyrekcji Słowińskiego Parku Narodowego, uczestniczyliśmy w wyprawie terenowej. Nasi przewodnicy zapoznali nas z wynikami kilkuletniego projektu realizowanego przez SPN. Mogliśmy zobaczyć, m.in. przepławkę dla ryb przy elektrowni wodnej w Smołdzinie na rzece Łupawie. Instalacja ta powstała w ramach zadania „Udrożnienie korytarza ekologicznego rzeki Łupawy poprzez budowę przepławki” jako element projektu LIFENaturaSlowinskaPL. Przepławka z powodzeniem umożliwia migracje ryb łososiowatych oraz węgorzy do miejsc ich naturalnego tarła w górze rzeki Łupawy. Więcej o przepławce i jej pozytywnym wpływie na zjawisko migracji ryb, jak również o renaturyzacji doliny rzeki Łupawy być może napiszą wkrótce sami pracownicy Słowińskiego Parku Narodowego na łamach naszego czasopisma.

dr hab. Krassimira Ilieva-Makulec

data 6 czerwiec 2024
NA MAZOWSZU NIE MA TAKIEJ DRUGIEJ JEDNOSTKI JAKĄ JEST CENTRUM EKOLOGII I EKOFILOZOFII